vrijdag 11 december 2020

Don't stop thinking about tomorrow!


Deze week hadden we weer een zoom-sessie met Miracle Sound, het koor waar ik bij zing. Gelukkig kunnen we op deze manier nog contact met elkaar houden en, weliswaar aangepast, toch bezig zijn met onze hobby. Deze avond was wel bijzonder, want we hadden bezoek van een dijk van vrouw. Zangeres, coach, performancekanjer etc. Met haar zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe song: 'Don't stop thinking about tomorrow' van Fleetwood Mac. Samen praten over de tekst, op zoek naar de achtergrond, wat is de aanleiding van de schrijver van dit nummer. Het is niet zomaar zingen, maar we vertellen een verhaal en we willen het publiek ermee raken. Heerlijk om mee aan de gang te gaan!

Als je het nummer hoort gaat het over niet terugkijken naar het verleden, dat is geweest. Je hebt je misschien wel los geworsteld uit een toxische relatie, je hebt een vervelende ziekte overwonnen, je bent eindelijk uit die rottige baan gestapt. Kortom, een vervelende periode ligt achter! Hoe fijn is dat en je blik is nu gericht op de toekomst. Yes! Positiviteit en energie is voelbaar als je naar dit nummer luistert. Heerlijk!

Er staat echter ook een regeltje in 'I never meant any harm to you'. Dat kan je op verschillende manieren uitleggen: je wilde de ander geen pijn doen, je wilde de ander niet kwetsen. Het kan ook anders geïnterpreteerd worden: ik wil het mezelf niet kwalijk nemen dat ik in deze situatie heb gezeten. Ik heb iets achter me gelaten wat niet goed voor mij was, maar toen ik erin zat zag ik dat niet, of was ik nog niet sterk genoeg om uit die situatie te stappen. Veroordeel mezelf niet, maar accepteer het. Dan stopt het vechten en is het heerlijk om naar het nu en ook de toekomst te kijken. Ik mag trots zijn op mezelf, ik bent het waard! 

En dan komt voor mij een maar...dan komt het loslaten. Het loslaten van oude patronen, het loslaten van overtuigingen, het loslaten van gedrag wat niet goed voor mij is. Het is zo makkelijk gezegd, maar ik vind het een hele weg. Om te mogen vertrouwen op mijzelf. Ik ben goed zoals ik ben. Stapje voor stapje komt het wel en ik denk dat ik de tekst van dit mooie lied maar op een groot vel ga schrijven zodat ik het niet vergeet!

Don't stop thinking about tomorrow! Yesterday's gone!

https://www.youtube.com/watch?v=SybgWaQy7_c

Een nieuwe fase

Als ik 's morgens beneden kom is een van de eerste dingen die ik doe mijn kalender verzetten naar de juiste dag. Ik heb er een waarbij j...