donderdag 1 september 2022

Een nieuwe fase

Als ik 's morgens beneden kom is een van de eerste dingen die ik doe mijn kalender verzetten naar de juiste dag. Ik heb er een waarbij je de blokjes kunt draaien naar de juiste dag en maand. Vanmorgen draaide ik het maandblokje naar september. Dat is de laatste van 3 met daarop september, oktober, november en december. De laatste periode van het jaar. Voor mij een nieuw begin.

Degene die vaker mijn blogs lezen weten dat ik ongeveer 3 jaar geleden uitviel op mijn werk en thuis kwam te zitten met (weer) een burn-out. Er is in die drie jaar veel gebeurd. Zo erkende ik dat opgroeien in het Apostolisch genootschap meer impact op mijn leven heeft dan ik vermoedde. Zo heb ik afscheid genomen van mijn vader die overleden is toen ik 9 jaar was. Zo heb ik afscheid genomen van mijn zus die 9 jaar geleden is overleden. Zo heb ik afscheid genomen van mijn appartement waar ik woonde samen met mijn dochter. Zo heb ik afscheid genomen van mijn eerste flatje waar ik alleen woonde. Zo heb ik afscheid genomen van Ixta Noa als vrijwilliger op de inloop. Afscheid nemen geeft ruimte aan nieuwe ervaringen.


Er voor mij breekt er een nieuwe fase aan. Per 15 september ga ik aan het werk bij Poujoulat in Terborg. Yes! Ik heb weer een baan en daar heb ik heel veel zin in. 

Als vrijwilliger blijf ik wel betrokken bij Ixta Noa en ga ik meehelpen met de organisatie van de thema avonden. De eerstvolgende is op 28 september en gaat over stress en geld. 


Als eventmanager blijf ik nog betrokken bij JobOn en staat op 26 september het volgende event gepland. Samen met Karin Boekhoudt op zoek naar je natuurlijke drijfveren. 




Vandaag start de challenge Koop een jaar niks nieuws. Voor mij ook een uitdaging. Kijk kritisch als je in de winkel staat. Heb ik het echt nodig? Kan het misschien tweedehands? Creatief zijn met cadeautjes als iemand jarig is. Maar ook de schoonmaakmiddelen en huidverzorging. Al het plastic en in de fabriek gemaakte spullen...ik begin er steeds meer weerstand voor te voelen. Dus tips zijn meer dan welkom. Misschien doe je wel met mij mee om elkaar te inspireren!




De komende week ga ik lekker op vakantie in eigen land. Echt een periode van loskomen en ruimte maken voor nieuw. Genieten van de kleine dingen en vooral goed zorgen voor mezelf.




Een nieuwe fase

Als ik 's morgens beneden kom is een van de eerste dingen die ik doe mijn kalender verzetten naar de juiste dag. Ik heb er een waarbij j...