donderdag 19 mei 2022

This is me

Vandaag is de laatste bijeenkomst van een groep waaraan ik heb deelgenomen bij Ixta Noa: Ixta in Contact, op weg naar meer verbinding. Wat een reis was dit weer. Als eindopdracht mogen we iets doen, vertellen, schrijven, laten horen over wat het heeft betekend. Waar sta je nu, wat neem je mee?

Als eerste ben ik door een stapel tijdschriften gaan bladeren en heb ik plaatjes en teksten eruit gehaald. Ik vind het heerlijk om er dan een collage van te maken. Een verzameling moois als herinnering aan die mooie reis en ook om tastbaar te maken voor mezelf welke stappen ik zet. Er gebeurt gewoon zoveel!



Ik ben weer een stukje verder op mijn reis door mijn leven. Ik ontdek onderweg stukken van mezelf en omarm ze. Dat is hoe ik het voel. De pijn erkennen die er is geweest en daar aandacht aan geven. Als ik dat doe merk ik dat de schaamte over mijn verleden weggaat. Langzaam stroomt dat weg en er komt steeds meer ruimte voor de echte Myranda.

Ik ben welkom op deze wereld. Ik word langzaam wakker. Neem echt afscheid van diegene die me lief waren en helaas niet meer hier zijn. Juist nu zijn ze dichterbij dan ooit.

Omarmen. Voelen. Rituelen. Meditatie. Transformatie. Genieten. Spelen. In het hier en nu!

Het lied wat hier zo bij past voor mij is 'This is me' uit 'The Greatest Showman'. Echt voor mezelf gaan staan. Ik ben trots op mezelf. Ik ben Myranda, met al mijn mitsen en maren.

https://www.youtube.com/watch?v=XLFEvHWD_NE&t=2s

Een nieuwe fase

Als ik 's morgens beneden kom is een van de eerste dingen die ik doe mijn kalender verzetten naar de juiste dag. Ik heb er een waarbij j...