woensdag 12 januari 2022

Het geheim van verandering

'Stop met vechten' , dat is wat iemand een aantal jaar geleden tegen mij zei en toen begreep ik nog niet zo goed wat er werd bedoeld.

De afgelopen tijd heb ik veel over mezelf geleerd. De afgelopen tijd heb ik oud verdriet naar boven durven laten komen om het te verteren. De afgelopen tijd heb ik keuzes gemaakt die echt vanuit mijn hart komen. De afgelopen tijd heb ik dingen die ik spannend vond, en waarvan ik voelde dat het wel goed was, wel gedaan.

En wat is dan nu het resultaat?

Ik kan wel zeggen dat ik ontdekt heb dat ik hoog gevoelig ben (maar is in wezen niet elk mens hoog gevoelig vraag ik mij af) en dat maakt dat ik mezelf beter begrijp. Ik luister beter naar mezelf, naar mijn gevoel.

En dan is daar een spagaat. Ik wil heel graag vooruit, uit de ziektewet, een leuke baan waarin ik mijn kwaliteiten volop kan inzetten. Ik blij en mijn (toekomstige) werkgever blij. 

De weg daarnaartoe gaat met vallen en opstaan. Achter mij laten wat mij energie kost en dat is soms ook met pijn in mijn hart. Hulp zoeken bij het in kaart brengen van mijn kwaliteiten zodat ik die ene leuke werkgever vind.

Stoppen met vechten tegen de overtuiging dat ik alleen maar HAVO heb en dat ik geen carrière heb kunnen maken.

Wat is er wel? 

  • ik ben empathisch
  • ik kan goed luisteren
  • ik ben flexibel
  • ik heb een brede algemene ontwikkeling
  • ik kan mijn ideeën en gevoelens goed verwoorden in zowel woord als geschrift
  • ik ga uitdagingen aan
  • ik sta positief in het leven
  • ik heb veerkracht
  • ik ben leergierig
En als ik dit zo aan het schrijven ben, krijg ik een trots gevoel. Ik ben er nog, ik doe er toe, ik heb wat te brengen, ik kan genieten van het leven.

Zo meteen stap ik weer lekker in mijn wandelschoenen en ga ik erop uit. Fris hoofd halen, bewegen, de natuur in. En die baan gaat er wel komen, daar heb ik alle vertrouwen in.




Een nieuwe fase

Als ik 's morgens beneden kom is een van de eerste dingen die ik doe mijn kalender verzetten naar de juiste dag. Ik heb er een waarbij j...