vrijdag 31 december 2021

Oudjaarsavond 2021

 31 december 2021, 2300 uur

Het is oudjaarsavond. Ik heb ervoor gekozen om alleen te zijn. In rust terugblikken op het afgelopen jaar en plannen maken voor wat komen gaat.

Wat is er veel gebeurd:

  • het traject bij BAS-ggnet, met EMDR voor een stuk verwerking van het verlies van mijn vader
  • het rouwproces wat daarop volgde
  • het afscheidsritueel in de Slangenburg
  • de verhuizing van het appartement in de Atjehstraat naar het grote mensenhuis aan de Zjoekowstraat
  • Ellis geslaagd voor de HAVO en nu studerend aan de HAN
  • gestart als vrijwilliger bij Ixta Noa, een belangrijke plek voor mensen met een psychische kwetsbaarheid
  • meer en meer naar mijn eigen diepste gevoel durven luisteren
  • gestart bij ProSport om me fitter en gezonder te voelen
  • de dag starten met een doel/focus en meditatie
  • met enige regelmaat in de ochtend voor het ontbijt de wandelschoenen aan en de natuur in


En nu staat 2022 op punt van beginnen. Wat zijn mijn goede voornemens?
  • werken aan een gezonde leefstijl gaat zeker door. Beter eten (voeding), beter trainen (bewegen), beter ontladen (ontspanning) en beter denken (mindset). Hierbij is OERsterk mijn leidraad.
  • persoonlijke ontwikkeling doorzetten
  • starten met re-integratie traject op weg naar werk
  • zou graag een opleiding starten, misschien wel ervaringsdeskundige of coach. De mogelijkheden ga ik onderzoeken

Ondanks alle beperkingen en de lockdown zijn er genoeg dingen om dankbaar voor te zijn:

ik ben gezond, kan genieten van de zon op mijn wangen en de wind in de vrieskou, een fluitende mus in mijn achtertuin, de kaarsjes aan op tafel, muziek, zingen met lieve vriendinnen in mijn kwartet, een netwerk van lieve vrienden en vriendinnen om mij heen.

Dankjewel 2021, het is mooi en turbulent geweest. 

Welkom 2022, een schone bladzijde om te vullen met herinneringen.








Een nieuwe fase

Als ik 's morgens beneden kom is een van de eerste dingen die ik doe mijn kalender verzetten naar de juiste dag. Ik heb er een waarbij j...